Sortowanie:
Znaleziony: 2 ogłoszenie w kategorii Meble Polska: Wszystkie miasta
Fotel całkowicie odnowiony Prl
Fotel całkowicie odnowiony Prl
nowe Poznań 30+ kilka dni temu

Fotel na sprężynach, całkowicie odnowiony. Drewniane elementy wyszlifowane i polakierowane. Materiał wzorzysty połączony z gładkim welurem. Kolorystyka ożywi każde wnętrze, a małe gabaryty magą być też atutem.

Fotel - B-300-190 - LISEK - LOFT - VINTAGE
Fotel - B-300-190 - LISEK - LOFT - VINTAGE
Kołobrzeg 30+ kilka dni temu

Do sprzedania, całkowicie odnowiony "LISEK" 300-190 – fotel dla ludu Fotel B-300-190 „LISEK” - to ponadczasowy design, a za projektem stał Henryk Lis. Konstrukcja fotela została całkowicie oszlifowana i lekko szczotkowana i na nowo sklejona. Całość została pobejcowana w kolorze heban oraz polakierowana lakierem akrylowym z lekkim jedwabistym połyskiem. Po procesie szczotkowania słoje drewna są lekko widoczne i wyczuwalne w dotyku, co sprawia, że nie mamy wrażenia dotykania czegoś sztucznego, wręcz przeciwnie, odczuwamy kontakt z naturalnym materiałem jakim jest drewno. Wymieniona została również całkowicie tapicerka, tą częścią zadania zajął się profesjonalny zakład tapicerski. Tkanina wysokiej jakości w kolorze szaro-białym, wzór: pepitka. Historia i budowa Fotel typ 300-190 zaprojektowany przez absolwenta Wydziału Architektury Wnętrz wrocławskiej Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych – Henryka Lisa, to jeden z najliczniej produkowanych i najpopularniejszych foteli okresu PRL. Wytwarzany w Dolnośląskich Fabrykach Mebli w Świebodzicach. "Nowy hit" Od 1958 roku wzorcownią dysponowała również Fabryka w Świebodzicach i to tam Henryk Lis zaprojektował fotel mający być następcą cieszącego się dużą popularnością typu 366 – mebla, który trafił do polskich i zagranicznych mieszkań oraz placówek dyplomatycznych w liczbie co najmniej 500 000 egzemplarzy. "Sylwetka ikony" Pochwały nowego masowego projektu nie były tylko obowiązkiem dziennikarskim w zindoktrynowanym państwie. Popularnego dziś „liska” wykonano z wykorzystaniem smukłych bukowych elementów, w tym toczonych, zwężających się w obu kierunkach nóg oraz charakterystycznych podłokietników ze stanowiącym sygnaturę wcięciem w części łączącej je z oparciem. Konstrukcje lakierowano na połysk, półpołysk lub mat. Szkielet zachowywał schludną prostotę i lekkość, a pochyłe nogi dodawały formie dynamiki. W fotelu wykorzystano stosunkowo nowe w tamtym okresie wypełnienie z formatek gumowych na pasach elastycznych, bez wykorzystania sprężyn i naturalnych wypełnień. Pozwoliło to na przyspieszenie produkcji, istotne skrócenie czasu tapicerowania oraz obniżenie kosztów wytwórstwa, jak i wagi mebla. "Produkcja" Produkcja typu 300-190 rozpoczęła się prawdopodobnie w drugiej połowie 1967 roku. Optymistyczny artykuł z Gazety Robotniczej z 20.02. 1968 roku donosi: „W Dolnośląskiej Fabryce Mebli w Świebodzicach wszedł do seryjnej produkcji nowy model fotela typ 300-190. Ma on zastąpić produkowany od kilku lat słynny w kraju i poza jego granicami fotel typ 366. DFM wyprodukuje 4 tys. sztuk foteli nowego typu. Ze zbytem kłopotów nie będzie. Odbiorców jest bardzo dużo.” "Lata ’70" W późniejszym okresie mebel produkowano też w Bystrzyckich Fabrykach Mebli (Bystrzyca Kłodzka), Zakładach Mebli Giętych – Radomsko oraz Świdnickim Ośrodku Przemysłu Meblarskiego, który wchłonął Fabrykę w Świebodzicach w 1970 roku, gdzie oddział przemianowano na „Zakład nr 6”. Kategoria: fotele Styl: modernizm Rok produkcji: szacowany – 1967 Data projektu: szacowana – 1967 Materiały: szkielet z drewna bukowego barwionego lub nie, wykańczany na połysk, półpołysk lub mat, formatki gumowe na pasach elastycznych Kraj: Polska (PRL) Projektant: Henryk Lis Producent: Dolnośląskie Fabryki Mebli w Świebodzicach (do 1970 roku), Bystrzyckie Fabryki Mebli – Bystrzyca Kłodzka, Zakład Mebli Giętych – Radomsko (FAMEG), Świdnicki Ośrodek Przemysłu Meblarskiego (od 1970 roku) Wykończenie: lakier Połączenia: wpustowe, śruby Wymiary [cm]: 78 (wysokość), 58 (szerokość), 71 (głębokość), 42 (wysokość siedziska) CENA - DOTYCZY JEDNEGO FOTELA MOŻLIWY TRANSPORT PO UPRZEDNIM KONTAKCIE